tirsdag 7. desember 2010

Naturlig pynt

Nest siste helgen i november var vi en "tur" i skogen for å  plukke litt mose, kongler og kvister til å pynte med hjemme. Vel tur er vel et ganske sterkt ord i denne sammenhengen. Siden jeg er ganske langt på vei med nr 2 og sliter veldig med bekkenløsning, kjørte vi ut til frambu/sandbakken. Der kan man gå ca 10-20 meter inn i skogen og finne det meste man trenger. Vi fikk plukket masse fin grønn mose, grankvister og et lite grantre, før vi satte kursen tilbake til bilen. Da gubbelille hadde fått alt inn i bilen og lillesmurf hadde fått lagd seg en snømann(en serdeles liten en) fant jeg en haug med kvister som var blitt dumpet. og til gubbelilles store sjokk kom jeg da drassenes med noen av disse :o) Han ristet på hode, men ladem i bilen. Mosen går til juledekorasjoner ol, og granbarene på rosene ute.
Her ser dere resultatet av greinene :O)


Grenene er pyntet med kongler vi plukket på allehelgens, spurver og stor julekule fra Kremmerhuset og et tinnhjerte fra Bohus.





På komoden er det også pyntet med norgesglass med  lys og kongler.

Båder trappen og komoden står på listen over maleprosjekter jeg har etter jeg har født.
Gangen og trappehuset skal også males (lys grå) og gulvet skal byttes ut med koksgråfliser og varmekabler. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar