tirsdag 21. desember 2010

Gaveinnpakking og juleforbredelser

Her går det som sagt litt tregt om dagen.. Å være høygravid med bekkenløsning  i desember er nok ikke helt å annbefale for kvinner som ELSKER julen og ELSKER å stelle og stulle til jul. Men men jula kommer nå uansett, så i år er det nok bare å sløyfe en del av de jeg pleier å gjøre og heller slappe av og kose meg. 

Men en ting jeg i allefall har gjort er å pakke inn gaver i en mer personlig og "miljøvennlig" versjon.  Gavepapiret man får kjøpt med nisser ol som er så fint, er dessverre ikke så fint for miljøet vårt. Så i år går det i gråpapir (og litt rødpapir) hemphyssing og hjemmelagde til og fra kort. For å få en litt mer personlig vri på gavene har jeg kuttett ut snøfnugg som jeg har limt på pakkene og alle pakkene har fått en mini julekule. 





Her er matrialene jeg har brukt for innpakkingen.

























Og  dette er et par av resultatene. Syntes det er kjempekoslig og gi bort gaver, og spesielt når man har gjort dem litt personlige. Da viser man at man virkelig legger tanke i gavene og det er det som for meg er viktigst med gavene. :O) Bruke tid på å tenke etter og finne noe man tror den som skal få gaven vil sette pris på.


Ellers har det blitt laget litt jule kaker og godter siden sist. Her har det blitt lagd: tyskeskiver, sjakkruter, mozartkuler, brendtemandler og risboller. Så nå er vi straks i boks med alt til denne julen og roen kan senke seg :O)

Klems Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar